Esemény

2015.05.01- 2015.05.03
Gallery 8

Felszínre törő roma identitások: Stratégia és Kritika

A performansz nyitási lehetőséget, tapasztalatcserét és együttműködést jelenthet az európai roma közösségeknek, melyek egyszerre sokfélék és azonosak is bizonyos közösségi, kulturális gyakorlatokban, ahogyan a történelem során mind elszenvedői az elnyomásnak, kizsákmányolásnak és marginalizációnak.

A performansz nyitási lehetőséget, tapasztalatcserét és együttműködést jelenthet az európai roma közösségeknek, melyek egyszerre sokfélék és azonosak is bizonyos közösségi, kulturális gyakorlatokban, ahogyan a történelem során mind elszenvedői az elnyomásnak, kizsákmányolásnak és marginalizációnak. “Létezik egy másik pozíció, amelyet a feketék reprezentációjával kapcsolatos folyamatos harcok és a vonatkozó politikák jelölnek ki, de amely ugyanakkor képes arra, hogy kritikai diskurzust kezdeményezzen témákról; a reprezentáció formájáról, tárgyáról, de mindenekelőtt a reprezentáció hatalmáról.[1]” ­ Hogyan működik Stuart Hall „másik pozíciója” – elsősorban a roma performansz, a művészi produkciók és politikák szempontjából – egy olyan pillanatban, amikor a romák Európa­szerte marginalizáltan, kirekesztve, erőszak tárgyaiként élnek? Hogyan értelmezzük és gyakoroljuk azt a pozíciót, amely komolyan veszi a körülötte lévő politikát és harcot? És legfőképpen, hogyan értelmezzük a reprezentáció hatalmát? A performansz mint provokáció jegyében szervezett kétnapos workshop nyitási lehetőséget, tapasztalatcserét, együttműködést és a vélemények ütköztetését jelentheti az európai roma közösségek között, amelyek egyszerre sokfélék és ugyanakkor azonosak is bizonyos közösségi, kulturális gyakorlatok, nyelv, életmód tekintetében, ahogyan a történelem során egymással párhuzamosan elszenvedői az elnyomásnak, kizsákmányolásnak és a marginalizációnak is.