Kiállítás
Ulay 1976-ban ellopta Carl Spitzweg "The Poor Poet" (A szegény költő) című művét a berlini Neue Nationalgalerie épületéből, majd egy kreuzbergi török család nappalijában helyezte el. A “német lélek szimbóluma”-ként emlegetett mű eltulajdonítása Ulay szimbolikus demonstrációja a német identitás ikonjai ellen.
Nyitva tartás: május 14-31. H-P 14.00-18.00
Megnyitó: május 14. 16.00
Ulay 1976-ban ellopta Carl Spitzweg "The Poor Poet" (A szegény költő) című művét a berlini Neue Nationalgalerie épületéből, majd egy kreuzbergi török család nappalijában helyezte el. A “német lélek szimbóluma”-ként emlegetett mű eltulajdonítása Ulay szimbolikus demonstrációja a német identitás ikonjai ellen.
A There is a Criminal Touch to Art című akció Ulay művészi gyakorlatának kritikus darabja, mely nagyon határozottan kommentálja és kérdőjelezi meg Németország 70-es évekbeli társadalmi és politikai légkörét. Az akció kiindulópontja egy műtárgy-lopás, amit maga Ulay követett el 1976-ban; Carl Spitzweg "The Poor Poet" (A szegény költő) című művét tulajdonította el a berlini Neue Nationalgalerie épületéből. A “német lélek szimbóluma”-ként emlegetett mű eltulajdonítása és annak elhelyezése egy kreuzbergi török család nappalijában Ulay szimbolikus demonstrációja a német identitás ikonjai ellen. Emellett pedig a 70-es években Németországban élő emigránsok és családjaik nehéz helyzete miatt aggódó művész hitvallása és pozíciójának rendkívül direkt megfogalmazása Az OFF-Biennále Budapest keretében megvalósuló kiállítás, mely Ulay művészi gyakorlatának általános etikai elkötelezettségét kívánja bemutatni, egyben az 1976-os akció első mélyebb értelmezésére tett kísérlet is.
További információ: http://ubumexico.centro.org.mx/video/Ulay_ActionIn14PredeterminedSequences_1975.mp4
Ulay (1943, Solingen, Németország) Amszterdamban és Ljubljanában él és dolgozik www.ulay.si/)