Kiállítás

2015.05.13- 2015.06.19
Trapéz Galéria

Falling Stone Proves

A finn képzőművész, Mikko Kuorinki pályája során a médiumok széles spektrumát vette birtokba: a videótól az installáción át a performanszig. Sűrűn használ talált látványokat, tárgyakat és szavakat, hogy az egyén és a fizikai valóság viszonyát felderítse. Korábban erősen foglalkoztatta a tömörítés: olyan esszenciális műalkotások létrehozása, melyek elemi egyensúlyban vannak. A cél az volt, hogy sem elvenni belőlük, sem hozzájuk tenni ne lehessen.

Megnyitó időpontja: május 12. 18:00

A finn képzőművész, Mikko Kuorinki pályája során a médiumok széles spektrumát vette birtokba: a videótól az installáción át a performanszig. Sűrűn használ talált látványokat, tárgyakat és szavakat, hogy az egyén és a fizikai valóság viszonyát felderítse. Korábban erősen foglalkoztatta a tömörítés: olyan esszenciális műalkotások létrehozása, melyek elemi egyensúlyban vannak. A cél az volt, hogy sem elvenni belőlük, sem hozzájuk tenni ne lehessen.

Kuorinki több mint egy éve dolgozik a kiállításon Puskás Ili kurátorral. Munkamódszerét ugyanakkor a kísérletezés és improvizáció jellemzi. Műveit a kiállítás helyszínén véglegesíti, új alkotásokat hoz létre az installáció során, így nem szorít magára rugalmatlan műtárgylistát az előkészítő hónapokban.

A TRAPÉZban debütáló munkák a művész Magyarországon észlelt impulzusait sűrítik magukban. Mikko Kuorinki Shrines sorozatának legújabb darabja is látható lesz, két helyspecifikus installáció mellett. Az első szentély egy műtermi kísérletből született. Néhány éve Berlinben, egy apró thai étteremben figyelt fel egy közel észrevehetetlen házi szentélyre, mely egy plafonhoz közeli sarokban volt elhelyezve. Azonnal megütötte a hétköznapiság és a sprirtuális funkció elegye, így összeállította a maga verzióját szobájában, és folytatta ezt utazásai során. Mikko szerint: “Ha az általam készített szentélyeknek van bármi funkciója, akkor az pusztán az arra a térre gyakorolt hatásuk, melyben megjelennek. Nem elemeztem túlzottan a tárgyakat, melyeket a szentélyembe teszek, és a miérteket. Egyes elemekhez erős személyes jelentés kötődik, másokhoz semmilyen. Van teli és van üres, és van, ami azért kerül fel, hogy valamelyest feltöltődjön. A kamionsofőrök szélvédőben gyűjtött dolgaira is emlékeztetnek.”


Szervező intézmény: Trapéz Galéria
További információ:
http://trpz.hu/

http://www.kuorinki.com/